Van’a Gidecek Gönüllüler İçin Öneriler

Blogumuzun e-mailine gönüllü olmak için bizden yardım isteyen çok sayıda mail geliyor. Bu elbette çok sevindirici. Ancak biz sadece bölge ile ülkenin geri kalanı arasında sağlıklı bilgi akışına yardımcı olmayı hedefleyen, küçük bir organizasyonuz ve gönüllü olmak isteyenlere doğrudan yardımcı olabilmemize imkan yok.

Deprem bölgesinde çalışan dernek, vakıf ve benzeri organizasyonlar gönüllü çağrısında bulunurlarsa, bunları sitemizde duyuracağız. Bu tür çağrıları takip etmenizi tavsiye ederiz.

Van’a gitmeyi planlayan gönüllüler için daha önceki deneyimlerden yola çıkarak bir rehber hazırlamanın iyi olacağını düşündük. Başlangıç olarak hazırladığımız önerilere sizlerden, özellikle halen oralarda yaşayan, çalışan arkadaşlardan gelecek önerileri eklemeye hazırız. Önerilerinizi yalnizdegilsinvan@gmail.com adresimize gönderebilirsiniz.

  1. Mutlaka bir kurum veya kuruluşla bağlantılı olarak afet bölgesine gidin.
  2. Gider gitmez yakınlarınızla irtibat kurulabilecek bilgileri kriz merkezi yönetimiyle paylaşın.
  3. Kalacak yer sorununuzu önceden ayarlamaya çalışın.
  4. Eğer çadırda kalacaksanız yanınızda uyku tulumu, mat, fener, gerekli ilaçlar, kalın giyecekler olmasına dikkat edin.
  5. Deprem bölgesinde size iş verilmesini beklemeyin, mümkünse gitmeden önce irtibat kurduğunuz kurumun sizi uygun bir işe yönlendirmesini sağlayın
  6. Deprem bölgesinde en çok ihtiyaç duyulan konuların koordinasyon problemlerinin çözülmesi ve sürekliliğin sağlanması olduğunu unutmayın.
  7. Sağlığınızı tehdit eden ciddi bir hastalığınız varsa (kalp-damar hastalıkları, solunum yolları problemleri, diyabet vesaire) afet bölgesi koşulları sizin için uygun olmayabilir. Bulunduğunuz yerden destek vermeye çalışın.
Etiketler: ,

24 Yorum to “Van’a Gidecek Gönüllüler İçin Öneriler”

  1. Keremcem Van’dan yeni gelmiş. Ve şu twitini paylaşmak istedim gönüllüler için:

    KeremcemComTr:
    Gonullu olarak calismak isteyenler 0533 2547709 numarali telefondan sabahat cidal’a ulasabilirler
    Sabahat cidal van’da arkadaslar

  2. Hayir, gonullu olarak gidemem ama muhakkak burda bir olup giysiler oncaklar hijyen malzemeleri artik ne gerekse bir sekil gonderemezmiyiz?

    • Gönderirsiniz elbette.. Yaşadığınız yere göre site içerisinde arama yaparsanız, muhakkak ki yardım noktalarında birine uılaşabilirsiniz.

  3. 1 Kasım itibariyle ben de gitmeyi düşünüyorum,öğrenci olduğum için o zamana kadar girmem gereken sınavlar var şu an bunu tek başıma düşünüyorum eğer yardımcı olmak ya da katılmak isteyen varsa: 1insanevladi@gmail.com adresine mail atsınlar lütfen, burdan giden yardımların oradaki insanlara bir şekilde dağıtılabilmesi gerekiyor, yardıma ihtiyaç çoktur diye düşünüyorum..
    Ulaşım yolu olarak Ulusoy’un başlattığı kampanya değerlendirilebilir..

  4. Merhaba,
    Amerikalı bir arkadaşım İzmir’den Van’a gitmek ve gönüllü olarak çalışmak istiyor.
    İzmir’den çıkan gönüllü bir ekip varsa bilgi verebilir misiniz?

    Teşekkürler!

  5. Merhaba,
    Ben Sabahat Cidal hanimla konustum kendisi guzelce bilgilendirdi.Cumartesi bir arkadasimla beraber Van`a gidiyoruz.Ayrica Avea cumartesi gunu cadir kent kurmaya basliyor, onun icin gonulluye ihtiyac olacakmis.Gonullu olmak isteyen bana mail atabilirler.ozlem03@hotmail.com ..

  6. Bende vana gitmek istiyorum ilk gidenlerden biri olmak istiyorum eyer nete girme imkanım olmazsa benı arayn ben gelrm 0541 825 04 04

  7. eskişehirden 4 arkadaş yarın gece itibariyle van’a gidiyoruz haftasonu için.
    neye nasıl yardım edebiliriz bilgisi olanlar lütfen bilgilendirsin.
    ygzonair@hotmail.com

    • Merhaba,

      TOG (Toplum Gönüllüleri Vakfı) ve Van Valiliği gönüllü arıyor, ayrıca Avea kurulacak çadırkent için gönüllüler arıyor. Sitemizin sağ üst köşesindeki arama motorundan aratarak detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz ayrıca Gönüllüler’e Önerilr başlığımızı da okumanızı rica ederiz.

      Dayanışmayla…

  8. ARKADAŞLAR GÖNÜLLÜYÜ WAN BELEDIYESI ARIYOR BU SITEDE ÖYLE DUYRULMUŞTU . WAN BELEDIYESI BELEDIYEDE GÖNÜLLÜ ÇALIŞACAK LARI ARIYOR

  9. Van’dan herkese selamlar
    yazıları okudukça yapılanları gördükçe gurur duyuyorum milletimizle…
    tüm Van halkı adına hepinize sonsuz teşekkür ederim. Buraya gelmek isteyen varsa bende yardımcı olabilirim. soframıza bir tabak daha ekler, çadırımızı, odamızı paylaşırız, kapımız herkese açıktır.
    uyusukpasa@gmail.com

    sonsuz teşekkürler

  10. merhaba… ben üniversite öğrencisiyim…ocak ayına kadar dersim yok, deprem gününden beri her türlü yardım için Van a gitmek istiyorum herhangi bir sivil toplum örgütü ile irtibat edemedim bana yardımcı olabilir misiniz acaba?

  11. selamlar, van için gösterdiğiniz ilgi için tekrar teşekkür ederim.
    ben salı günü istanbula gidiyorum bir hafta kalıp cadırıma geri dönecegim..
    van’da kış koşulları her gecen gün ağırlaşıyor. Mümkün oldukça kış şartlarına uygun cadırlar yollansın bu şehre insanlar kar altında yakında çocuklar hastalanmaya başlayacak.. insanlar ısınmak için soba yakıyor ve cadır yangınları artmaya başladı bir cözüm bulunması lazım. şehrin büyük çoğunluğu göç etti kalanlara allah yardım etsin.

  12. vandaki vatandaşlara gecmiş olsun bende vanda yaşıyorum ve biran önce vandan ayrılıp başka bir ilde eğitimime devam etmek istiyorum okulu cok özledim ama imkanımız olmadı icin vandan ayrılamıyom cadırda kalıyoruz cok zor durumdayız yardım edin lütfen lise öğrencisiyim

  13. bu sıralar kosullar dahada agır .ünverste ögrencisiyim vana birkaç günlügünede olsa gitmek yardım etmek istiyorum hala gidenler varmı :?hangi toplum kurulusuyla gidiyorsunz bilgi verirseniz sevinirim

  14. tekrar van’dayım şehirden ayrılıp geri dönünce vanın ne kadar korkunç hale geldigini daha iyi anlıyor insan..:(

  15. Arkadaşlar forum güncel değil ama , ßen bu tarih itibari ile van’ a gönüllü gitmek istiyorum. Heryerde çalışmaya hazırım. Ne yapmam gerekiyor. ?

    • Sitemizde yer alan gonullu destegi bekleyen organizasyon ve kurumlarla iletisime gecebilirsiniz. Ayrica “gonulluler icin oneriler” post’umuzu okuyabilirsiniz.

  16. paramız olsa da göndersek 😦

  17. gönüllü olarak şehrimize gelen arkadaşlar..teşekkürler

  18. Merhaba ben Boston, Amerika’da yasiyorum ve burada yardim organizasyonu yapip oraya yollamak istiyorum, bunun yolu var mi?

  19. ben de vana destek olmak amaciya her turlu yardima hazirim,van benim icin cok ozel bi yer,Azerbeycanda yasiyorum,lutfen burdan ne yapa bilecegimizi arastirin benim e postaya gonderin,elimden geleni yaparim, tvde onlarin agir yasam sartlarini gorunce icim parcalaniyor,gerekirse bir kimsesizi bir oksuzu sahiplenmege de raziyim,her konuda bilginize ihtiyacim var gerekirse burdan birileriyle de konusurum yardim icin,simdiden tskler

Bir Cevap Yazın

